Отримані перші результати тепловізійної аерозйомки

В Україні вперше проводиться тепловізійна аерозйомка з метою  дистанційної діагностики технічного стану теплових мереж та виявлення рівня тепловтрат будівель. Згідно світової практики метод тепловізійної аерозйомки є найбільш ефективним способом оперативного отримання об’єктивної та актуальної інформації.

Замовником робіт є ПАТ «Київенерго». Результати робіт будуть також передані до КМДА.

Виконавцем робіт є ТОВ «Авіаційний розрахунковий центр» («АерогеоінформатикаТМ») Польоти виконуються ПрАТ «Авіакомпанія «Колумбус» на вертольоті Кременчуцького льотного коледжу з аеропорту «Київ» (Жуляни).DSC 6077

Для отримання теплових зображень використовується тепловізор TABI- 1800 (виробництва ITRES, Канада) встановлений на борту вертольота Мі-2.

Вибір вертольоту Мі-2 (виробництва СРСР) пов'язаний з тим, що для польотів над містом необхідний двох двигуневий вертоліт, на якому можливе кріплення обладнання на зовнішній підвісці, а екіпаж повинен мати допуск на виконання польотів в нічний час доби. Сучасні вертольоти іноземного виробництва, які є в наявності в Україні, або однодвигуневі, або їх власники не погоджуються на кріплення обладнання на зовнішній підвісці, або їх пілоти не мають допуск на польоти у нічний час доби.

DSC 6292

Якість отриманих даних залежить від умов виконання польотів, тому вони здійснюються у нічний час з 22:00 до 05:00, на висоті 400-600м. (під час виконання тепловізійної зйомки вимірюється різниця температур з точністю до десятих градусів, що неможливо достовірно зробити вдень).

Також, тепловізійна аерозйомка повинна виконуватись в період опалювального сезону, при відсутності туману, сніжного покриву та криги, при температурі повітря нижче 0 С, при цьому, перепад температури між різними добами виконання аерозйомки не повинен перевищувати 10 С.

Для виконання тепловізійної аерозйомки всієї території м. Києва потрібно 12-20 вильотів, кожен виліт 2-4 години. У зв’язку з неможливістю передбачити погодні умови, припускається, що вона в будь-якому разі буде виконана до кінця опалювального сезону, тобто до кінця квітня.

При виконанні польотів дотримуються усі вимоги щодо забезпечення безпеки польотів які діють в цивільній авіації, а режими пілотування вибираються так, щоб максимально зменшити негативний шумовий вплив на мешканців міста. На виконання вказаної аерозйомки надані всі необхідні дозволи: Державіаслужбою України, КМДА, Управлінням державної охорони України, Генеральним штабом збройних сил України.

Після отримання матеріалів тепловізійної аерозйомки та їх обробки буде створено «тепловізійний» ортофотоплан, після дешифрування і інтерпретації якого, буде відкориговане місцеположення теплових мереж та виконана їх діагностика за чотирма критеріями: тепловтрати нормативні; підвищенні тепловтрати; високі тепловтрати (передаварійний стан); аварійний стан.

termovision sample1termovision sample2На підставі вищезазначених матеріалів ПАТ «Київенерго» зможе встановити пріоритетність виконання планових ремонтних робіт.

 

Метою вказаних робіт є :

  • Оперативне отримання об'єктивної та актуальної інформації про стан теплових мереж.
  • Оптимізація планування робіт на поточне обслуговування та ремонт теплових мереж.
  • Прогнозування аварійних ситуацій та способів  їх усунення.
  • Контроль несанкціонованого використання теплових мереж і територій , на яких вони розташовуються.
  • Отримання даних для обліку (інвентаризації) теплових мереж , паспортизації , поновлення виконавчої документації.
  • Впровадження в систему управління сучасних геоінформаційних та телекомунікаційних технологій.

 

Очікуваний ефект від виконання вказаних робіт:

  • Зниження вартості експлуатаційних витрат на підтримку теплових мереж в нормативному стані.
  • Виключення при плануванні ремонтних робіт перекладки мереж, що знаходяться взадовільномустані.
  • Скорочення часу пошуку місця витоку.
  • Зниження обсягу земляних робіт, а також обсягувідновлювальних робіт після ліквідації аварії.
  • Скорочення прямих втрат тепла.
  • Запобігання великих аварій за рахунок раннього виявлення неблагополучних ділянок.
  • Підвищення ефективності капітальних вкладень.

КМДА, в свою чергу, отримає аналогічні результати стосовно рівня тепловтрат будівель міста.

         Перед початком робіт, впроваджуючи в систему управління ПАТ «Київенерго» сучасні геоінформаційні технології, була створена інформаційна система «Геопортал Київенерго», в якому були зібрані та геоприв’язані всі наявні картографічні матеріали на територію міста та теплових мереж.

 

Висвітлення події у ЗМІ:

 

Телеканали

Перший національний

5-й канал

 

ТРК Київ

Информационная программа "События" (з 49:20)

Прес-служби

Київська міська державна адміністрація

ПАТ "Київенерго"

Інтернет та друковані видання

Газета "Сегодня"

Преса України

Хрещатик                    

Interfax Україна

Finance ua

Українські національні новини

DELO.UA

КАПИТАЛ

Сводка независимых новостей

Экономические известия

VGORODE.UA

Финансовый обзор

Аргументы и Факты в Украине

Независимая информационная линия